حقوق قضایی

حقوق قضایی
اطلاعات حقوقی
آخرين مطالب
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان حقوق قضایی و آدرس hoghoughsabt.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نگاهی موشکافانه به پرونده مرگ مشکوک قهرمان کشتی فرنگی

”ولی اکبر” و بررسی ابعاد حقوقی آن


دوستان گرامی شاید شنیده باشید که در تاریخ کشورمان بسیاری از مرگ ها به صورت مشکوکی اتفاق افتاده است به طوری که حتی تاریخ دانان بزرگ نیز نتوانسته اند پی به علت آن ببرند و معمای این نوع مرگ ها را حل کنند. مهم اینکه یکی از این مرگ های مشکوک در تاریخ و زمان ما اتفاق افتاده است و نباید طوری مبهم ماند که به دست تاریخ سپرده شود، به صورتی که دیگران نتوان آن را حل کرد. چه اینکه اکنون ما در یک کشور اسلامی که مهمترین شعار و هدف آن تحقق بهترین وجه عدالت است زندگی می کنیم.علی ایحال ما پرونده مرگ مشکوک این قهرمان بزرگ ایران را در چهار قسمت و از نگاه حقوقی بررسی می کنیم:


اول: خلاصه ای درباره پرونده


یکی از خبرهایی که در زمستان سال گذشته در فضای رسانه‌ای پیچید، مرگ مشکوک یکی از قهرمانان تیم ملی کشتی فرنگی ایران بود. مرحوم “ولی اکبر” نزدیک به دو دهه عضو تیم ملی کشتی فرنگی ایران و از پیشکسوتان این رشته بوده است و افتخارات فراوانی برای کشور ما به بار آورده است.تاریخ ۲۲/۸/۹۲ بود که نامبرده”مرحوم ولی اکبر” به اتفاق همسرش به ویلای شخصی اش در نمک آبرود رفته بود. در آن زمان به علت سردی هوا وی همراه همسرش از یکی از همسایگان یک دستگاه بخاری گازی برای استفاده چند ساعته به امانت می‌گیرد. “و بخاری را بدون دودکش از همان روز نصب می کند که همین علت در ادامه باعث ابهام در پرونده می شود”.پس از آین قضیه دیگر از وی و همسرش خبری نمی‌شود که چند روز بعد همسایه از حال وی نگران شده و از تاریخ فوق بارها به درب منزل مشارالیه جهت جویای حال وی مراجعه می‌کند(بنا به گفته و اظهارات همسایه مرحوم)


اما نهایتا در تاریخ ۳۰/۸/۹۲ به دلیل بوی تعفن شدید همسایگان به درب منزل وی مراجعه کرده و مشاهده می‌کنند که قهرمان ملی “ولی اکبر” با صورت در کف اشپزخانه غرق در خون افتاده و جسد وی متلاشی شده است. البته در طی هشت روز همسر وی نیز با وی در ویلا حضور داشته اما خوشبختانه با وجود گاز گرفتی در طی این روزها سالم مانده است. پس از این ماجرا مراتب به پلیس اطلاع داده می‌شود. خانواده مرحوم ولی اکبر در این زمینه بیان داشته‌اند که بر اساس برگ معاینه جسد قسمتی از عانه تا چانه مورد بریدگی قرار گرفته شده است.


دوم: پرونده اکنون در کدام مرحله است؟


به گفته والدین قهرمان کشتی فرنگی جهان(مرحوم ولی اکبر) این پرونده قهرمان کشتی فرنگی در دادسرای شهرستان چالوس در شعبه دوم بازپرسی تشکیل که بنا بر اظهارات پدر و برادرش آقای” قاسم اکبر” به غیر از یک جلسه آنها نتوانسته‌اند در جلسه بازپرسی حضور پیدا کنند(بدون استماع اظهارات آنها) و قاضی محترم پرونده قرار منع تقیب زده است و متعاقبا در اردیبهشت ماه امسال والدین وی به این قرار اعتراض می کنند که اکنون پرونده وی در شعبه ۳ بازپرسی چالوس دایر است.


سوم: اظهارات والدین مرحوم


با توجه به اما و اگرهایی که در جامعه مخصوصا جامعه ورزشی نسبت به این پرونده وجود دارد به گفته والدین تا کنون حمایت خاصی از خانواده و نحوه رسیدگی به پرونده وی نشده است البته بنابر بیانات والدین مرحوم، آنها جهت احقاق حق از مسئولان محترم قوه قضاییه تقاضای تحقیقات و پیگیری‌های علمی و کارشناسی‌های لازم را نموده‌اند که امید است با این بیانات نکات مبهم پرونده گشایش یابد.


چهارم: بررسی نکات مبهم پرونده

سوالات و نکات مبهم این پرونده شامل موارد ذیل است:


یکی از بزرگترین سوالاتی که در مورد این پرونده مطرح می شود این است که چگونه بر اثر گاز گرفتی خون زیادی از انسان بیرون می رود؟ چرا که بر اساس تحقیقات علمی و پزشکی قاننی گاز گرفتی باعث فساد نعشی می شود اما باعث خون ریزی گسترده خیر.در این پرونده مشکوک “مرحوم ولی اکبر” با صورت در کف آشپزخانه میافتد و خون زیادی از صورت وی می رود. در تصاویر و عکس های گرفته شده و بر اساس اظهارات والدین و برادر مرحوم ولی اکبر پارگی صورت از قسمت عانه تا چانه نیز وجود داشته است.
قسمت دیگر مبهم بودن این پرونده این است که به فرض گازگرفتی مرحوم، چرا وی در کف آشپزخانه به صورت افتاده است و چرا با صورت و با داشتن پارگی. آیا ممکن نیست که وی از پشست سر ضربه خورده باشد؟یکی از مواردی که لازم به ذکر است و آن اینکه با توجه به سلامت جسمانی و ورزشکار بودن مرحوم ولی اکبر چرا تنها برای وی این اتفاق افتاده است؟


بنابر بر اظهارات برادر مرحوم و عکس های موجود در دو متری جسد مرحوم ولی اکبر لکه های خون و دستمال آغشته به خون وجود داشته و این در پزشکی قانونی نشانه ای مهم برای پیش بردن تحقیقات است و لازم بوده که در مرحله رسیدگی به این نکته توجه می شد.یکی از موارد مبهم دیگر به گفته برادر مرحوم عدم تلاش قاضی پرونده برای تحقیقات گسترده و کارشناسی از اطرافیان بوده و بدون توجه به این تحقیقات و استماع نظرات اظهارات والدین و توجه به برخی استعلامات و تحقیق از متهمین و اظهارات همسایگان و اطرافیان مرحوم بوده است. کما اینکه به گفته والدین این قهرمان کشتی “مرحوم ولی اکبر” قبل از مرگش خبر از یک سری اختلافات به والدین داده بوده و این نکته باید مورد توجه قاضی پرونده قرار می گرفته است.

 

منبع : http://ptsearch1.com


برچسب‌ها: قتل, پرونده قتل, بررسی مرگ کشکوک, قهرمان کشتی فرنگی, ولی اکبر

نويسنده : مسعود عرفانیان|شنبه 1393/03/17| موضوع: حقوق جزا و جرم شناسی|لينک مطلب|(1)ديدگاه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





: مرتبه
[ سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:, ] [ 20:57 ] [ هادی حیدریان وکیل قوه قضاییه ،کارشناس حقوق قضایی گرایش علوم ثبتی وکارشناسی ارشد حقوق جزاوجرم شناسی ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
ترمينولوژي حقوق
امکانات وب
وب سايت حقوقدانان جوان ايران

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: